| Concepte | ||
|---|---|---|
| Port de València | Puerto de Madrid querreis decir | destructor de platges |
| Aeroport | Primero Barajas, y ya si eso… | Prioritzen turisme de baixa qualitat |
| Tren de la Costa | No, que no es rentable | Xe! si està a un tir de pedra, aneu-se'n a pasturar |
| Connexió Altet | Lo estudiaremos | Porten 40 anys estudiant-ho, ja podrien haver-lo construït quatre vegades |
| Corredor Mediterrani | Prioridad absoluta (desde 1995) | El corredor més promés i menys construït de la història europea. Per què serà? |
| Connexió con Barcelona | Pero si ya existe: pasa por Madrid | Anar a Barcelona per Madrid és com anar a Paris per Bangkok |
| Connexió València-Alacant | Hay trenes, ¿no? | Sí, dels anys 80. Molt ben conservats, museus rodants |
| Foment del turisme | El motor económico de España | Patim als turistes però els impostos tots a Madrid |
| Atac agricultura | El campo español es prioritario | Es evident que el camp valencià no és espanyol perquè de prioritari, res |
| PAC | Ayudas europeas bien gestionadas | Totes a qui no les necessita, ni un gallet a qui li són vitals |
| Tractat amb Sudàfrica | Pobrecillos y además es por interés general | Hola? Algú que ens defense a Brusel·les? Encara ens consideren espanyols? segur? |
| Infrafinançament | Sistema solidario entre regiones | Solidaris nosaltres, que paguem; recipients ells, que cobren |
| Inversions territorials | Cada territorio recibe lo que necesita | I resulta que Madrid necessita molt més que tots junts. Casualitats |
| Rodalies | Infraestructura en constante mejora | Ay, eixes millores negatives… Si és que ens queixem de vici. Com si l'Ave no menjara. |
| Plaques solars | Transición verde para toda España | Els panells al nostre secà, la llum verda als seus comptes |
| Corrupció | Casos puntuales ya superados | Puntuals com les gotes d'una manguera a pressió |
| Premsa centralista | Medios plurales e independientes | Plurals: poden triar entre odiar-nos en castellà o en castellà. Llibertat! |
| Dret civil | La unidad jurídica nos hace fuertes | Forts ells, que tenen el Codi Civil fet a mida seua |
| Autonomia històrica | Sois una región como las demás | Com les demés, sí. Fins que demanes els mateixos drets que les altres |
| Nom del territori | Comunitat Valenciana, como dice el Estatuto | El nom que ens van posar ells, per a no haver de dir País Valencià ni en broma |
Resulta evident que els mitjans de comunicació que arriben als valencians tenen una visió centralista que amaga les mil i una discriminacions que patim dels castellans de Madrid. Mai ens han considerat espanyols i mai ho faran, però són uns mestres en fer-nos creure que ens interessa considerar-nos els més espanyols. Contant els dies que passen fins que obrim els ulls. Que els obrirem.
#Valenciania...
| Concepte | PP-VOX-PSOE |
País Valencià |
|----------|----------------|------------------|
|Port de València| Puerto de Madrid querreis decir| destructor de platges|
|Aeroport | Primero Barajas, y ya si eso... | Prioritzen turisme de baixa qualitat |
|Tren de la Costa | No, que no es rentable | Xe! si està a un tir de pedra, aneu-se'n a pasturar |
|Connexió Altet |Lo estudiaremos |Porten 40 anys estudiant-ho, ja podrien haver-lo construït quatre vegades |
|Corredor Mediterrani |Prioridad absoluta (desde 1995) |El corredor més promés i menys construït de la història europea. Per què serà? |
|Connexió con Barcelona |Pero si ya existe: pasa por Madrid |Anar a Barcelona per Madrid és com anar a Paris per Bangkok |
|Connexió València-Alacant |Hay trenes, ¿no? |Sí, dels anys 80. Molt ben conservats, museus rodants |
|Foment del turisme |El motor económico de España |Patim als turistes però els impostos tots a Madrid |
|Atac agricultura |El campo español es prioritario |Es evident que el camp valencià no és espanyol perquè de prioritari, res|
|PAC |Ayudas europeas bien gestionadas |Totes a qui no les necessita, ni un gallet a qui li són vitals|
|Tractat amb Sudàfrica|Pobrecillos y además es por interés general|Hola? Algú que ens defense a Brusel·les? Encara ens consideren espanyols? segur? |
|Infrafinançament |Sistema solidario entre regiones |Solidaris nosaltres, que paguem; recipients ells, que cobren |
|Inversions territorials |Cada territorio recibe lo que necesita |I resulta que Madrid necessita molt més que tots junts. Casualitats |
|Rodalies |Infraestructura en constante mejora |Ay, eixes millores *negatives*... Si és que ens queixem de vici. Com si l'Ave no menjara. |
|Plaques solars |Transición verde para toda España |Els panells al nostre secà, la llum verda als seus comptes |
|Corrupció |Casos puntuales ya superados |Puntuals com les gotes d'una manguera a pressió |
|Premsa centralista |Medios plurales e independientes |Plurals: poden triar entre odiar-nos en castellà o en castellà. Llibertat! |
|Dret civil |La unidad jurídica nos hace fuertes |Forts ells, que tenen el Codi Civil fet a mida seua |
|Autonomia històrica |Sois una región como las demás |Com les demés, sí. Fins que demanes els mateixos drets que les altres |
|Nom del territori |Comunitat Valenciana, como dice el Estatuto |El nom que ens van posar ells, per a no haver de dir País Valencià ni en broma|
Resulta evident que els mitjans de comunicació que arriben als valencians tenen una visió centralista que amaga les mil i una discriminacions que patim dels castellans de Madrid. Mai ens han considerat espanyols i mai ho faran, però són uns mestres en fer-nos creure que ens interessa considerar-nos els més espanyols. Contant els dies que passen fins que obrim els ulls. Que els obrirem.